Inttikuvaviikon järjestäjä Varusmiesliitto arvioi, että ensimmäisen vuorokauden aikana kuvia jaettiin pitkälti yli tuhat. Tämän vuoden inttikuvaviikolla osoitetaan tukea asevelvollisten riittävälle toimeentulolle.

Kuva Aku Siukosaari

Inttikuvaviikko-aihetunnisteella on maanantain aikana jaettu julkisilla profiileilla jo reilusti yli 1 000 kuvaa. Tämän lisäksi kuvia ovat Varusmiesliiton tietojen mukaan jakaneet myös ihmiset, joilla Facebook-, Instagram- tai muu sosiaalisen median tili on yksityinen, jolloin kuvat näkyvät vain kyseisten henkilöiden tutuille.

“Kuvien kokonaismäärää on vaikea arvioida, samoin kuin sitä, kuinka paljon kuvia tänä vuonna kertyy. Selvää kuitenkin on, että olemme edellisvuosiin nähden erittäin hyvässä tahdissa”, kertoo Varusmiesliiton pääsihteeri Kristian Kyllönen.

Kyllönen arvioi kuvien kokonaismäärän liikkuvan kuitenkin tuhansissa. Hän pitää määrää erinomaisena ensimmäiselle vuorokaudelle. Edellisvuosina suuri osa kuvista on julkaistu vasta kampanjan loppupuolella tai varsinaisen inttikuvaviikon jälkeen, kun tieto asiasta on levinnyt sosiaalisessa mediassa.

“On ollut hienoa nähdä, kuinka laajaa tukea inttikuvaviikko on saanut”, Kyllönen kiittelee.

Varusmiesliiton organisoimaan inttikuvaviikkoon voi osallistua lisäämälla sosiaaliseen mediaan kuvan itsestään armeijassa ja käyttämällä julkaisu n yhteydessä #inttikuvaviikko-aihetunnistetta. Kampanja kestää maanantaista sunnuntaihin.

Tänä vuonna inttikuvaviikon tavoitteena on nostaa esiin asevelvollisten toimeentulon puutteita. Kampanjaan osallistuminen on tuen osoitus suomalaisille asevelvollisille.

“Vielä ehtii erittäin hyvin lähtemään mukaan. Teko vie vain hetken, mutta asevelvollisten kannalta kaikki tuen osoitukset ovat erittäin tervetulleita. Toimeentulossa on paljon aukkoja, jotka eivät korjaannu kuin pitämällä tätä asiaa esillä”, Kyllönen sanoo.