Haemme toimituspäällikköä Varusmies-lehteen ja Varusmiesliiton verkkomedioihin. Kyseessä on luottamustoimi, josta maksetaan palkkiota. Luottamustoimi alkaa mahdollisimman pian rekrytoinnin päätyttyä.

Varusmies-lehden ja verkkomedioiden toimituspäällikkö toimii päätoimittajan työparina. Yhdessä päätoimittajan kanssa toimituspäällikkö vastaa viidesti vuodessa ilmestyvän valtakunnallisen Varusmies-aikakauslehden, varusmieslehti.fi-verkkolehden ja inttiin.fi- ja sivariin.fi-verkkoportaalien toiminnasta sekä Varusmies-lehden videotuotannosta. Toimituspäällikkö kirjoittaa ja kuvaa itse, ja johtaa lehden toimituskunnan työskentelyä sekä vastaa artikkelien tilaamisesta freelancereiltä yhdessä päätoimittajan kanssa.

Tehtävässä tarvitaan kykyä itsenäiseen toimintaan, ymmärrystä maanpuolustuksen toiminnasta, kokemusta vapaaehtoistoimijoiden johtamisesta sekä verraten laajaa journalistista osaamista. Katsomme erityiseksi eduksi videotuotanto-osaamisen. Tärkeintä on kuitenkin innostuneisuus ja halu tuottaa laadukasta journalismia varus- ja siviilipalvelusmiehille.

Varusmies-lehden toimituspäällikkönä saat monipuolista kokemusta journalismista ja järjestötoiminnasta. Tehtävä sopii erinomaisesti esimerkiksi opiskelijalle. Luottamustoimen vaatiman ajan määrää voidaan tarvittaessa sopeuttaa toimituspäällikön tarpeiden mukaan.

Haku on avoin kaikille Varusmiesliiton jäsenille ja jäsenyyttä hakeville. Varusmiesliiton jäseneksi voivat liittyä kaikki 17–29-vuotiaat Suomen kansalaiset.

Tehtävästä kiinnostuneita pyydetään toimittamaan vapaamuotoinen hakemus 9.6.2017 klo 20 mennessä liiton pääsihteerille osoitteeseen riikka.karppinen@varusmiesliitto.fi

Hanna Tuulonen
Varusmies-lehden päätoimittaja